Oskar Blog
Schimbați linkul!
Egyed Ufó Zoltán    2012-01-08  [0 com.] >>>
Concurs proiecte fotografice
Egyed Ufó Zoltán    2011-10-26  [0 com.] >>>
Back
Egyed Ufó Zoltán    2011-10-20  [2 com.] >>>
Diploma și breasla
Egyed Ufó Zoltán    2011-05-16  [0 com.] >>>
Aprobări în scris și model releaseuri
Egyed Ufó Zoltán    2011-05-04  [8 com.] >>>
Tudor Platon exmatriculat
Egyed Ufó Zoltán    2011-04-29  [49 com.] >>>
Un loc nu este un subiect
Egyed Ufó Zoltán    2011-04-18  [3 com.] >>>
Talentul sau munca contează?
Egyed Ufó Zoltán    2011-04-07  [7 com.] >>>
Carnavalul de la Veneția
Egyed Ufó Zoltán    2011-03-22  [1 com.] >>>
De ce ai murit, Vivian Maier?
Egyed Ufó Zoltán    2011-03-18  [24 com.] >>>


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44

Piste de biciclete în Bucureşti. Mori


De acasă pînă la servici am de mers cam 8 km cu bicla. Sunt rare zilele cînd văd mai mult de 2-3 biciclişti pe drum. De ce nu merg bucureştenii cu bicla la lucru? Am găsit două răspunsuri:
1, Nu de aia şi-au cumpărat maşină nouă ca să n-o folosească.
2, Le e frică să meargă cu bicicleta prin oraş. Pe stradă te calcă maşina, pe pista de biciclete îţi rupi gîtul şi-ţi mănînci nervii.




  Pe Kiseleff trebuie să ai grijă să nu intri în acvaplanare. Datorită vigelenţei domnului care fumează pe bancă, azi s-au inundat doar 150 de metri de pistă de biciclete. La capătul celălalt al trotuarului se formează bălţi mari pe toată lăţimea trotuarului, toată banda de biciclete e sub apă, iar pietonii umblă şi ei pe o potecă bătută pe spaţiul verde.




Era să provoc un scandal diplomatic făcînd poza asta. Prima dată m-au legitimat. După aia m-au interogat. Şi-apoi de ce fotografiez eu obiectivul? Ce? Eu nu fotografiez obiectivul, sărumîna, obiectivul e pe aparat, eu fotografiez maşina. Nu vă povestesc toată discuţia, pînă la urmă am scăpat, nici poza n-au şters-o, aşa că o să fiu şi eu mai înţelegător cu ei. Că doar sărmanii diplomaţi algerieni de unde să ştie scumpii de ei ce înseamnă dungile alea galbene. La ei acasă mere poporul cu bicla pe stradă.




Necompatibilitate ecologică.




Din astea vezi cu zecile, frate. Unele-s astupate, altele mai puţin, tre să fii atent cum cazi în ele.




Cel mai des întîlnit obstacol pe banda de biciclete e poporul. Le place între cele două linii galbene, săgeţile indicatoare le ghidează viaţa, şi nu prea înţeleg de ce vine bicla tocmai acolo. Foarte rar se prinde cîte unul şi se dă la o parte.




În anumite zone la anumite ore e plin de grădinari, unii îşi împing maşina de tocat iarba, alţii se odihnesc la umbră şi-şi lasă roaba pe banda de biciclete, şi e cumva normal, că doar vine cîte un biciclist o dată la douăzeci de minute.




Asta e în centru, lîngă Cişmigiu. Oamenilor le place mai mult pista de biciclete decăt trotuarul, că e asfalt în loc de pişcoturi. Nenea de aia e atît de fericit, pentru că are impresia că după poză o să urmeze o măsurătoare.




Asta e o intersecţie unde cei care o iau în dreapta trebuie să reducă viteza din cauza lucrărilor de pe pistă. Eu de obicei o iau în stînga, că nu-mi place să merg sub 30, nu simt vîntul.




Maşina asta pare că merge, dar e parcată. De aceea e parcată aşa, să şi blocheze pista de bicle, şi să fie şi greu de ocolit. Ca să nu aveţi impresia că doar merţanii sunt parcaţi prost, pot să vă arăt poze şi cu Lexus, şi cu Land Rover, dar şi cu Dacia.




Săritoarea asta e lîngă Cotroceni. Dacă domnul Băse ar umbla cu bicla la servici, ar trebui să sară des borduri înalte cît o jumătate de roată de bicicletă. Dar în tot oraşul sunt prost făcute urcările şi coborîrile de pe trotuar. Cei care au construit trotuarele şi cei care au proiectat pistele pentru biciclete nu şi-au obosit prea tare creierul. Au luat banda galbenă şi au tras-o pe unde au apucat.




Parcarea de biciclete din faţa ministerului mediului e goală. Singura parcare specială făcută lîngă pistele de biciclete a fost gîndită ca să fie un exemplu. Chiar şi domnul ministru a venit o dată la servici cu bicla, ca să dea exemplu. Să fiu mai exact, a venit cu bicla şi cu o duzină de ziarişti, a şi apărut peste tot în presă, zîmbind frumos sub plovărul lui verde măr. De atunci ori de cîte ori trec pe aici, parcarea e goală, sau e ocupată de maşinile ministerului în aşa hal, că n-ai avea cum să-ţi legi scula de ţeavă. Am însă şi o veste bună, în weekendul trecut domnul ministru a primit o maşină nouă, o limuzină BMW hibridă, i-a şi făcut reclamă cît a putut, şi parcă în poze părea mai mîndru decît anul trecut în pozele cu bicicleta.




Cine spune primul ce e chestia asta şi la ce foloseşte, are o bere. Ca să vă ajut, vă dezvălui că mai sunt din astea sau asemănătoare cu astea cîteva zeci prin tot oraşul.




Am şi dovada că toată lumea se cacă pe pistele de biciclete. Le-au făcut repede, multe şi lungi, să fie, în rest nu prea îi interesează dacă sunt folosibile sau nu. Oricum, ei umblă cu maşina.


© Egyed Ufó Zoltán
2008-07-08

 

Galerie
   Un revelion >>>
   Gospodarul izolat >>>

Linkuri recomandate
   Un bun exemplu despre ce mai poate >>>
   Petruț Călinescu a docume >>>

Fotografie
   Despre subiect >>>
   Despre subiect în fotografie >>>


Mihai Leu (2008-07-08 23:20:13)
Mie imi plac pistele de pe Splaiul Independentei unde la fiecare pod tebuie sa treci de trei ori strada ca sa mergi inainte si la fiecare trecere e cate un semafor.

Gelu Lupaş (2008-07-09 08:26:04)
Ufo, iti multumesc pentru acest articol. Matei a facut o prezentare a pistelor de biciclete din Cluj. Situatia nu e chiar atat de nasoala ca si la Bucuresti. Primaria nu prea are habar cum sa faca pistele de bicicleta insa exista o colaborare cu niste ONG-uri (cu Clubul de Cicloturism Napoca). La noi in oras se organizeaza in ultima sambata a fiecarei luni un mars cu biciclete numit Critical Mass. In Cluj vad tot mai multa lume care circula cu bicicleta, deci benzile sunt utilizate mai des ca si la voi, insa tot suntem mult in urma ungurilor si la capitolul asta. Ei au si trenuri pe care poti sa-ti duci bicicleta, dupa cum probabil ai observat si tu. Noi trebuie sa ne intelegem cu nasu, sa platim amenzi pentru un lucru absolut firesc, etc.

Pe soferii care parcheaza aiurea si nu primesc amenda (de regula nu primesc) am inceput sa-i "educam" chiar noi ridicandu-le stergatoarele, lipindu-le autocolante pe parbriz, facandu-le poze si publicandu-le pe 'net cu numarul in clar ca sa vada si altii. Chiar ieri m-a intrebat un sofer care a parcat aiurea un BMW X5 daca lucrez cumva la parcari de ii pozez masina. I-am spus ca nu si l-am rugat totodata sa nu mai blocheze banda de biciclisti. Si apropo de parcat aiurea, am fost odata la ceva mall si am constatat ca majoritatea handicapatilor motorii au masina de teren; nu de alta dar era plin de SUV-uri parcate pe locurile destinate handicapatilor.

In fine, inchei aici.

Stelian Pavalache (2008-08-05 13:20:38)
Cine si cand a participat la vreo manifestare de gen "Pro mersul pe bicicleta, Pro piste de biciclete, Pro bicicleta in general"?

E frumoasa fandoseala, dar atitudinea nu prinde la romani.

Toate bune si bafta la noi campanii Pro.


http://www.photodesign.ro

Mihai Ion (2009-08-30 23:52:30)
aj dorii sa pun si eu aici niste imagini care le-am surprins pe kyselef

Pentru a putea inscrie comentarii pe Oskar este necesara autentificarea.